vrijdag 8 februari 2013

Facebook

Facebook
Ik heb al een geruime tijd een facebook account. In het begin ging ik heel makkelijk om met vrienden. "alle vrienden"konden kijken en zien wat ik op facebook plaatste.
Toen ik een huwelijksaanzoek kreeg van een Amerikaanse soldaat op facebook ging ik nadenken over de beveiliging van facebook. Hoe kwam dat nu bij mij terecht. Ik was geen vrienden met deze meneer.
Daarna kreeg ik van "vrienden"de opmerking waarom heb je ons niet gebeld toen je ging wandelen in Doorn.
Ik was helemaal verbaasd door die opmerking en zag toen ook de nadelen van facebook.
Ik ben toen echt mijn account gaan beveiligen en heb een keuze gemaakt in de zichtbaarheid van mijn account en een onderverdeling van vrienden.

In een scholing voor de ondernemingsraad kwam een advocaat vertellen dat een verkeerde opmerking op facebook kan leiden tot ontslag. Bij sollicitaties kan het bedrijf kijken naar je gegevens op sociale media. Hoe gedraag je je daar een valkuil voor veel mensen als je gewoon maar alles er op laat zien.

Dus facebook heeft ook wel zijn nadelen maar kunnen niet op tegen voordelen

1 opmerking:

  1. Was die Amerikaanse soldaat niet een of andere spambot? ;-)
    De opmerking van die advocaat vind ik wel spannend. Ik kan me voorstellen dat wanneer je met je persoonlijke account Vriend wordt met je bedrijf, er dan dingen zichtbaar kunnen worden. Maar volgens mij is dat heel beperkt.
    Anders wordt het wanneer je baas een van je persoonlijke vriendjes wordt. Dan zou ik wel zeker goed oppassen ;-)

    Anders ligt het met Twitter, waar alles wel open en bloot ligt.

    BeantwoordenVerwijderen